på rymmen

med mig själv och från mig själv och mitt liv i Sverige.
Jag rymmer från mina egna tillkortahavanden och ett Sverige som inte alls är särskillt snällt.
Alltför många krav på vad det är att vara "lyckad" och om man inte lyckas finnas i denna box hamnar man automatisk i:
MISSLYCKAD
Jag har gjort många fel, men de mesta beror på okunskap och sociala resurser som har vart noll, med andra ord, jag har faktiskt inte vetat något (min offerroll kommer fram här) och det tar mig tid att faktiskt hitta och få den kunskap som andra fick av sin omgivning automatiskt av folk i deras omgivning som ville dem väl. Så jag rymmer från mitt icke existerande liv i Sverige och mår dåligt av tanken att jag en dag måste komma tillbaka till arbetslösheten och bostadslösheten.
Blunda och spring. Blunda och dröm dig bort. Blunda och låtsats att du är död.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0